Ida Hjalmarsson

Kategori: Dominikanska Republiken

Väntar

Hejhej hej Igår var sista hela dagen här, så imorses var det packning ut utcheckning.. :( Transferbussen kommer inte och hämtar oss förens 8 ikväll så vi hade tänkt ligga på stranden tills dess, men idag regnar och blåser det som satan, så det gick ju sådär.. Haha.. Och något rum har vi inte heller kvar så nu sitter vi helt dötrötta i lobbyn och bara sitter bland alla andra tröttisar. Vi hörs igen när jag är tillbaka i Sverige! (Om vi inte spontanbokar nån vecka till här, hehe...) Puss och kram

9 månader

God morgon!
Igår hade jag och Leif 9 månader ihop, så på morgonen överaskade jag honom med fruost på sängen. Satan vilket jobb det var. Hotellet har ju ingen room service och man får inte ta med någon mat ut från restaurangerna. Så på kvällen innan var jag och pratade med receptionen men dom kunde inet göra någonting. Så på morgonen vid halv 7 så smög och smet jag ut från vårat rum för att gå ner till frukosten och försöka muta dom i stället. Träffade någon manager och föklarade läget och han sa att det var ok, så länge jag kom ner med allt igen. Så gött!! Sen blev allt precis som jag hade tänkt. Smög in i rummet igen utan att Leif vaknade, ställde brickan på sängen och drog bort dom tjocka gardinerna så att han vaknade. Han var rätt överraskad och lite förvirrad när han vaknade, men väldigt glad! Hade världens mysigaste morgon sen, låg i sängen och åt och pussades och kollade på film länge innan vi gick ner till stranden.

Hade ju tänkt att vi skulle spendera de sista dagarna här med att bli bruna, men det är så sjukt kul att ligga och snorkla! Speciellt att göra det ihop, älskar det! Så det har blivit en del snorkling i stället för att ligga och bara sola. Och idag hade vi tänkt att åka bort till en stad som ligger nån timma härifrån, Sosua, som ska vara hur fint som helst för snorkling och dykning. Idag är föresten sista hela dagen här... Känns helt sjukt att vi ska åka hem imorgon. Trodde två veckor skulle vara väldigt tillräckligt men känner mig inte alls klar. Tror det är för att vi inte bara legat på en strand och pressat oss bruna i två veckor, det kan man ju känna sig färdig med efter en vecka och börja längta hem. Men vi har gjort så mycket här, så det känns som att vi lever vårt liv här, inte är på semester, haha..

Ska bara säga något svinkort om utflykten till Samana, ska lägga ut massa inlägg därifrån, men sen. HERREGUD vad bra och fint det var! Och kul och svinhäftigt! Vi har sett valar och vart på det i särklass finaste stället jag någonsin sett. Dagen blev så sjukt bra! Trots 8 timmar i en pytteliten gammal buss på svindåliga vägar med alldeles för mycket folk, så var det den bästa dagen vi haft här.

Middagen på stranden

Här är några bilder från middagen på stranden vi var på förra veckan!

Med den blåa välkomstdrinken
Fina älsklingen
Uppdukat på stranden
I väntan på att buffén skulle öppna, i bakgrunden ser man några av kockarna som står vid havet och lagar olika slags mat
Hakvvaken baby, mat och jättemycket dricka
Romantiskt, haha...

Mer äventyr

God morgon!
Nu är klockan 5 på morgonen här i Dominikanska och vi har precis vaknat. Idag ska vi åka på en till utflykt! Vi ska åka bort till Samana och Bacardi Island, och kanske åka på valsafari. Ska bli svinkul, har läst att det ska vara helt sjukt fint där. Men det ligger långt från där vi bor. 4 timmar bort, haha. Så idag blir det totalt 8 timmar i en buss genom landet!

Ha det fint!

Äventyrsdagen

Hallå där!
Oj vad bra vi hade det på utflykten i förrgår! Vi åkte runt till massa olika små byar och fick se på lolaka hantverk och liknande. Sen självklart var vid vid vattenfallen och klättrade. Klättrade 7 nivåer upp och sen åkte vi ner igen. Tog en del kort och filmade när vi var där. Men får nog lägga upp de flesta när jag kommer hem härifrån, det är så himla många och tror inte internetet här (eller mitt tålamod) pallar det. Har så himla många bilder jag vill visa och lägga upp. Vi har tagit över 1000 bilder än så länge under tiden vi vart här, haha... Helt sjukt. Så när jag väl kommer tillbaka till Sverige så kommer jag ha bloggmaterial för en månad framåt. Men i alla fall, vattenfallen! Svinkul och spännande var det! Men fort gick det. Helt plötsligt var man nere igen och det var klart, man fattade inte riktigt att man hade vart där när man gick därifrån. Har lagt ut nån bild och film på instragram om ni vill se. Efter vattenfallen åkte vi till ett jättemysigt ställe mitt i ingenstans och åt lunch. Sen fortsatte vi att åkte runt till byar och vi var på en till cigarrfabrik. Denna ganska mycket mer autentisk och inte lika turistig som den i Puerto Plata. Fick en guidad genomgång på hur dom gör cigarrerna och provsmaka. Svinkul var det!

Igår var det regn och moln här, precis som förra söndagen när vi kom hit. Så då tog vi med oss massa öl upp till rummet när baren öppnade och satt här och spelade kort och lyssnade på musik. Sen blev det lite uppehåll i regnet så då gick vi ner till havet och snoklade och lekte. Filmade och tog lite kort med undervattensfodralet på. Svinkul hade vi! Resten av kvällen sen satt vi på balkongen i rummet och drack vin och pratade. Lyssnade på massa musik och hade jättemysigt.

Idag blev det sovmorgon och sen frukost, får se var vi hittar på idag. Flagar helt fruktansvärt mycket, haha... Kan inte fatta det. Har inte vart i solen på 3 dagar typ ändå vaknar jag och ser hur man tappat mer hud. Är helt rosa på bröstet, precis på dom ställerna jag brände mig första dagen, som man ser på den bilden jag la upp för några dagar sen när jag visar min bränna. Menmen, det är bara att smörja in ordentligt om vi ska vara mycket i solen idag, har vart och köpt en extra stark solkräm för nån dag sedan.

Hoppas ni har det bra där hemma! Såg att våren hade kommit till Sverige, hoppas den är kvar när vi kommer tillbaka! Inte direkt för att man längtar jättemycket hem till Sverige och 10 gradig vårsol när man sitter här i 35 gradiga Karibien.. Är så himla himla glad över att vara här, och vi har det så jäkla bra och roligt. Allting har verkligen blivit perfekt och jag känner mig så jäkla glad!