Ida Hjalmarsson

Kategori: Gran Canaria 2012

FLER BILDER

Här är några fler bilder från Gran Canaria som jag inte lagt upp. Har typ 10000 ovisade bilder därifrån. Men det är bra, för då kan jag strö ut dom här under vintern, så kan vi frysa och må dåligt tillsammans!

Efter att vi hade käkat på Guarapo och var på väg till vår MC. Havet ligger precis vid staketet i bakgrunden

Eftermiddagsvila på vårt första hotell

Glad tjej på stranden

En till från stranden

På väg hem från Anfi beach

SISTA DAGEN I BILDER

Vaknade och det var klarblå himmel! YES!

Jag tog bussen till Anfi beach

Alexander kom efter ett tag och sen satte vi oss och käkade

Sen solade vi mer

Och badade! Alexander badade också!

Sen åkte vi tillbaka till stan

Vi tog en taxi bort till Feliz och käkade middag på kvällen

Mums!

Efter maten åkte vi in till stan igen för att shoppa lite, men allt var typ stängt så vi satte oss på en bar istället

Och det var en Dragshowbar! Det var så sjukt roligt och trevligt, vi blev kvar i flera timmar! Och tjejerna/killarna som höll i showen var så sjukt duktiga!

Vi köpte ett kort av vimmenfotografen

Sen blev det en promenad hem

Tillbaka till hotellet för att sova typ 3 timmar innan transferbussen hämtade oss!

BLOGG-FRUKOST

God morgon!

Tror ni det var skönt att sova i sin egen säng inatt? Om det var! Det var dock lite svårt att somna, tror att jag börjar få problem med att sova ensam.

Idag blev det en rejäl sovmorgon i alla fall och nu sitter jag och äter frukost. Om en stund ska jag gå runt sjön med Siri. Om det är något jag saknat med tillvaron här hemma så är det att vara i skogen med min hund!

Sen vet jag inte så mycket om vad som händer idag, om jag hinner ska jag in till stan och ika med mina vänner!

PUSS

HEJDÃ…Ã…

HEJ DÅ GRAN CANARIA!

Kommer sakna att vara här!

Gråter

Vi har haft en helt otroligt rolig och mysig vecka i alla fall! <3

PUERTO RICO IGÃ…R

Hej!

Igår morses stack Alle ut och cyklade en sväng, jag sov kvar en stund och när jag vaknade någon timme senare och tittade ut kunde jag konstatera att det var molnigt idag med! Skit samma tänkte jag och gick ut och la mig vid poolområdet och läste lite tidningar och lyssnade på musik. När Alle kom tillbaka vid 1-2 så hade det spruckit upp och det var soligare! Perfekt! Vi stack upp till hotellrummet och bytte om och packade för att ta moppen till Puerto Rico. Det finns en jättefin vit strand där som vi ville till. Efter 30 miunters åkande, i strålade sol, så kom vi fram till stranden. Det var så sjukt fint där!  Herregud vilken strand, och vattnet var helt klarblått. Så skönt att äntligen få ligga i solen! Efter en stund gick vi upp till en restaurang och käkade. Sen gick vi tillbaka till stranden, och jag badade i havet!! Det kändes inte alls lika kallt i Puerto Rico som i stan. Efter en stund kunde man utan probem ligga i vattnet, det var så skönt!

Om det är bra väder imorgon (idag) ska vi åka dit igen har vi tänkt. Men då har vi inte kvar moppen, så vi får kolla om vi kan hitta någon buss!

IGÃ…R

Igår var det ju dåligt väder så jag och Alexander började dagen med med morgonpromenad runt i stan och så satte vi oss på Subway och käkade frukost. Efter frukosten gick vi runt och letarde efter ett ställe som kunde hyra ut en bil till oss, men vi hittade ingen. Så vi hyrde en moppe/MC istället, så mycket roligare än bil! Egentligen är det en lätt MC, men det knns bätte att säga moppe eftersom det som ut som en liten moppe.

Vi bestämde oss för att åka upp i bergen och kolla läget. När vi klättrat i ca 7 mil upp för bergen stannade vi på ett fik som låg där uppe på topparna. Fasten det var så extremt långt bort och högt upp så var det nästan fullsatt av cyklister och motorcyklister. Precis när vi kom dit så tittade solen fram så vi skyndade att byta om till shorts medans vi åt. Det var så sjukt fint där uppe, det är synd att det verkligen inte går att få med på bild hur coolt det är! Efter maten klädde vi på oss igen och fortsatte att klättra högre upp. När vi kom till högsta toppen var bensinen slut i moppen, så vi stängde av den och ruillade ner för 5 mil serpentiner till närmsta bergsby där vi kunde tanka!

När vi kom hem så satte vi oss på balkongen i eftermiddagssolen och hade det gött. Sen tog jag en tupplur och senare på kvällen så tog vi moppen till havet och satte oss på en restaurang och käkade!

Några av serpentinerna vi rullade ner för

På väg upp för berget!

På fiket

En bärs uppe på topparna satt fint ;)